Dag 2 av klubbmästerskapet 2016

Igår var det dags för andra och sista dagen av årets klubbmästerskap. Jag hade väl bra förutsättningar för att kunna ta hem det här, i och med att jag vann dressyren i lördags, vilket gjorde att jag bara hade med mig 1 poäng till söndagen plus att han gick en runda innan mig. Så jag kunde se honom hur han var och jag tycker det är rättvist eftersom jag var först ut på dressyren, helt klart att jag ska vara efter henne på hoppningen. En bra förbättring än förra året då jag var först på både dressyren och hoppningen, inget jag rekomenderar att vara. Däremot kan jag tycka att det är en fördel att få rida fram och få hästen på det sättet jag vill men det är något helt annat. Jag gick ut för att ge allt men hästen var sig inte lik, seg som sjutton så jag fick verkligen driva på honom hela tiden. Det var inte den vanliga Rick, han brukar ju vara åt det piggare hållet helt klart men jag vet inte om han kanske var trött efter helgen men vi vann hopp KM, dock blev vi utanför placering i klassen men vad gör det. Vi kammade iallafall hem ytterligare två vinster och jag kan inte vara besviken på hästen eller mig själv egentligen, jag menar att vi vinner allt vad mer kan man begära. Jag är nöjd och man behöver inte göra mer än vad som krävs, vi vann och det betyder att vi gjorde det vi kom dit för. Så inget klagande från min sida av prestationerna i årets klubbmästerskap varken på hästen eller mig, tre fina placeringar eller vinster rättare sagt. Vinner dressyr, hopp och allround KM, det är alltså en vinst mer än förra årets KM resultat. Det här går inte att toppa, kan man bli mer nöjd än så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0