Avalon och Boye

AVALON: Vi hade planerat in lite mer hoppning/markarbete idag. Det blev inne och vi hoppade lite studs, började enkelt och bara galoppera bom, bom, räcke och sedan la vi upp till två räcken, alltså bom, räcke, räcke. AA ni fattar och det gick väl väldigt bra i högervarvet när jag väl red som jag ska. Ibland är han inte lätt att anpassa sig till bommen, det är lättare när det är ett litet hinder. I vänstervarvet hade vi verkligen problem idag, det tog plötsligt stopp i motorn när jag just passerat det ena hörnet. Jätte konstigt men vi lyckades några gånger få till nå bra språng i det varvet också. Men vilka skillnad det är på hållen. Vi ska väl försöka rida något dressyrpass framöver i veckan också. Både hästen och jag behöver träna på vänstergaloppen och den där lilla rumpan måste lära sig att vara på plats.
 

Boye: För Boye blev det en uteritt idag, vi blev ett gäng eller det var rättare sagt jag, Julia, Madicken och Jenniefer som red ut en liten lugnare tur bort mot scoutstugan och så vidare i skogen där. Boye var laddad till tusen och ville nog hellre galoppera i snejden men han ska få göra av sig lite mer energi imorgon. Det blir nog en tidigare sväng till stallet då eftersom min första lektion är inställd och jag börjar inte förrän klockan två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0