Vad händer med hästen?

Åkte till stallet lite innan halv sex och börja med att göra iordning hästarna på direkten. Hade tydligen inte dubbellektion idag, det var tydligen nästa vecka. Här har man igen koll men vi får se hur det blir nästa vecka eftersom syrran fyller, rida är jag säker på att hon vill göra men man kan ju inte vara borta hela dagen. Tillbaka till dagens stall. Jag gjorde iordning Kupido som jag nu skulle rida på lektion, han har ju blivit riden av mig lite på sidan om  ridskolan. Det är ju en sådan stor skillnad om man jämför hur han är att rida på lektion och själv. Mycket lättare att rida honom ensam, han kan fokusera mer och det gör allt så himla mycket lättare, att få honom att slappna av och göra övningar. 
Dagens ridpass gick väl väldigt bra, jag är nöjd över både hästen och mig. Känner att han lyssnade på mig, iallafall delvis och mer än vanligt dock var han inte den vanliga Kupido. Han blev väldigt sur på de andra hästarna när vi möttes vi uppvärmningen och visst brukar han bli sur men nu ville han nästan bita tag i dem. Det var speciellt en häst han blev helt besatt av, Kupido betedde sig så underligt på något sätt. Suzuki var ju på glatt humör och lät som en gris och höll låda som bara han gör. Kupido blev lite till sig skulle jag lätt kunna säga. Vart än Suzuki var så sökte Kupido upp honom och Gud vad han blåste upp sig och det var som att de var två magneter, iallafall för Kupido. Kupido var knäpp helt ärligt och alla skrattade åt honom. Ett tag vägrade han röra sig framåt och annars skulle han bara dra mot Suzuki, börja lixom trava ikapp honom. Han ville verkligen visade upp sig, för vilka steg han fick, han såg ju riktigt snygg och fin ut. Knäpphästen men jag gillar han ja, en häst som gör dagarna lite ljusare. Det finns några justeringar som vi måste träna så att det sitter men det känns bra. Jag vet att han kan, han är ju en hoppehäst den här killen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0