Uteritt med Boye. Dressyr/markarbete med Kupido

Onsdagen börjar gå mot sitt slut och halva lov veckan är förbi, det känns som tiden bara flyger iväg. På måndag är man tillbaka i skolbänken tyvärr. Hemma gjorde jag inte så mycket, har städat lite lätt bara. Mikron fick bli skinande ren idag och dammsugan fick komma fram lite. 
Boye - Stallet vid fyra tiden, vi börja med att rida ut syrran och jag. Även idag var de båda skimlarna och vi byter häst lite mellan dagarna eftersom Tibor fortfarande endast får skrittas medan Boye har börjat trava. Det ska vara lite trav några raksträckor och sen kommer det väl bli mer och mer trav innan det kommer till galoppen. Han känns ju bra och det går framåt så förhoppningsvis är han fullt igång inom snar framtid. Tibor är det lite tveksammare med, i skritten känns han inte konstig eller ofräsch men vi får se om han är fräsch när han får börja trava. Vad jag vet så ska han skritta hela denna månad ut, det var senaste uppdateringen jag fick. 
Kupido - Klockan 18:20 var det dags för min lektion, vi hade dressyr/markarbete. Vi hade dressyr men avslutade passet med litet lågt hinder som vi bara fick rulla några gånger på. Kupido blev väldigt fin idag, jag tyckte att han kändes lugn och han blev avslappnad så pass tidigt, jag var väldigt nöjd med det här ridpasset. Han lyssnade bra då vi även jobbade över lite bommar där det var olika avstånd emellan. Vi fick ta tillbaka hästarna först och sedan få hästarna att länga stegen litegranna och sedan gjorde vi likadant fast tvärt om. Som jag sa, han lyssnade bra och kändes väldigt avslappnad och fin ut. Det är inte alltid man är överrens med tränaren men idag var vi överrens, inte för att vi aldrig är överrens men ni fattar. Ibland så känns det sämre än var det ser ut att gå. Kupido förtjänar en guldstjärna idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0