Två lugna hästar idag...

Efter hööks blev det stallet, två hästar var på schemat och först blev det en uteritt på Boye och han  var mycket lugn ute i skogen. Han kanske blev lite lugnare när han fick gå ut själv, vi skrittade lite i skogen och travade lite på vägen i omgångar. Boye blev lite pigg men tyckte ändå att han var väldigt lugn av sig på samma gång, han taktade inge alls utan hemvägen var han inte lika på. Han var väldigt duktig och det är så skönt att rida ut nu, inte för varmt och framförallt inte för kallt. 
Efter Boye så passade jag på att smörja, mocka och fixa allt annat då ridhuset blev fullsmockat. Tog en paus och fick invänta tills Tibors sadel var ledig. Melizza använder samma, så efter hon gått lektion så passade jag på att rida Tibor i lilla. Tog även lite trav på rakt spår idag men jag är lite rädd att han inte skall kännas fräsh som sist. Tyckte han trava på bra och sen tyckte jag att han kändes konstig men tog lite trav till och då tyckte jag han kändes bra. Det kanske är jag som inbillar mig också men han går gärna i lite undertempo men får man han att trava på så känns det bättre. Man får jobba igång motorn litegranna och för att vara på säkra sidan fick Kikki kolla på honom och hon tyckte han trava på fint så det kändes bra att höra det från någon annan. Så jag hoppas att han håller i nu så det inte blir några bakslag, utan att vi fortsätter igångsättningen med lite trav.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0