tjugoandra mars

Skolan gick väl bra idag, två lektioner och ett långt hål. Det kändes verkligen som att dagens hål aldrig skulle ta slut, tiden gick knappt framåt men tillslut var timman kommen.
Tibor fick komma ut idag och det var med både trav och skritt. Han sköter sig och verkar tuff så länge han slipper gå fört. Ett steg före den andra hästen skulle aldrig komma på tanke i Tibors lilla hjärna men jag tror han känner sig tuff när han går bakom. Han är ju så himla snäll, lite feg vet ju alla att han är. Han kändes bra även idag, tror han tyckte det var kul när det snöa, själv vill jag gärna att snön skall tina bort nu. Vill inte ha någon snö i april, helst men vill egentligen det, vill man inte ha värme nu..
Kupido kändes vädligt avspänd och var väldigt trevlig att skritta idag. Hade hela manegen för mig själv vilket kändes fantastiskt, tänk om man kunde trimma ordentlig med en häst som är full igång. Imorgon ska vi prova lite trav och kolla om han känns lika bra som jag hoppas. Vill inte ha några bakslag nu för det är ritktigt tråkigt att jag missar hoppningen som är imorgon. Hade ju velat haft honom där men eftersom han inte är fullt igång ännu så rider jag honom veckan ut. Så vem man får rida imorgon är fortfarande oklart, hade ju inte gjort så mycket om det var dressyr men nu när det är hoppning hoppas jag, att jag får någon som jag tycker är lite halv rolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0