Skola, Boye, möte och läsning...

Vi har typ kommit halvvägs in på marsmånad och andra dagen efter påsklovet är nästan förbi. Två lektioner idag, matte vid lunch tid och sen hål en massa timmar för att sedan ha historia vid två. Det är så himla drygt att vänta, det är verkligen så himla tråkigt när man har hål bara för att. Hade inget som riktigt behövdes göra och alla uttag var upptagna så orka inte gå till Bilbo bara för det. Tiden gick riktigt långsamt och jag ville bara att dagen skulle vara över då jag haft en sådan mensvärk idag. Inte kul men nu har jag tagit mig förbi skolan och även stallet. Tanken var att vi skulle åka direkt till stallet efter att jag slutat men eftersom jag inte varit riktigt pepp idag om jag säger så. Så blev vi kvar hemma, övervägde ifall jag skulle stanna hemma från stallet men tryckte i mig en alvedon och lite mat innan vi stack dit. Först skulle vi rida Boye och Tibor för att sedan hinna med u-sek möte. Vi red ut på hästarna, Boye var lite piggare än igår. Red mest på vägen då stigarna var alldeles slaskiga. Hästarna skötte sig och sedan var det bara att borsta av och smörja grejerna innan möte. Efter mötet så fick vi fixa de  som återstod, mocka, fixa maten och nytt vatten. Sedan blev vi kvar på stallet lite längre än tänkt. Kollade när 19:10 gruppen skulle hoppa och sen blev det lite prat på läktaren också. Alltid lika svårt att slita sig från stallet.
Vi kom väl hem från stallet lite efter åtta eller nått. Fixade middag och passade på att se farmen som vi missat. Nu sitter jag här i soffan med blött hår och väntar på bättre tider typ. Nä men jag ska väl snart gå och lägga mig för att läsa lite i Zlatan boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0