På facebook, där kan man hitta mycket!

Tänk vad mycket man kan hitta på sociala medier och hos mig har det varit mycket på facebook och även lite instagram, jag har sökt och letat en del hästar på internet och man har hittat en del saker via facebook. Mest har jag nog hittat om den charmiga Maestro som stod på vår ridskola och lämnade fotspår hos mig. Han har dykt upp här på bloggen ett antal gånger och speciellt under tiden han stod här eftersom jag red honom då. Så glad över att jag fick chansen att lära känna denna fantastiska häst med en sådan mysig och härlig personlighet. När Maestro lämnade ridskolan så hittade jag honom rätt snabbt via fb, ett polskt företag eller stall där han från att han föddes och fram till 2014 skulle jag tro. Visste inte då om han stod kvar hos Sven Inge eller om han hamnat någon annanstans men det tog inte lång tid förrän jag hitade hans nya ägare. Det var rätt nära inpå jag såg att hans dåvarande ägare lagt in en bild på honom, i kommenter på den här polska sidan, där han kom ifrån och berättade att hon ägde honom. Så självklart skickade jag en vänförfrågan till denna ägare och hon tog kontakt direkt och efter drygt fyra månader så lämna hon tillbaka honom och han var tillbaka hos hästhandlaren i skåne. Därefter så letade jag överallt men fann inget nytt om honom men sen kom det en dag och en vän till mig fann honom på instagram, sedan lyckades jag hitta dem på facebook och fick även kontakt med ridskolan. Nu har jag istället lite kontakt med tjejen som rider och tävlar honom. Det är så himla roligt att få veta att han mår bra och se lite filmer och bilder på hur han har det, så glad över att jag hittat honom. Idag när jag kom hem från stallet så hade jag fått ett nytt meddelande. Det visade sig vara hon som ägde detta polska företag/stallet som Maestro kom från (uppfödare), så idag har jag fått träna på min engelska och den sitter kvar. Jag kan ju fortfarande trots att jag inte haft engelska på snart ett år och är väl inte den bästa på engelska precis men den duger. Hon verkade förstå vad jag skrev och det var iallafall kul att hon skrev trots att han inte står kvar på ridskolan. Det är tydligen inte bara jag som håller koll. Bilden är tagen från facebook (Stajnia Kogut) på Maestro såklart!
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Roligt att du kunde hitta honom igen och att han verkar ha det bra!

Svar: Jaa, verkligen jätte kul. Det betyder så mycket att veta hur han mår och vart han hamnat. :)
None None

2016-03-27 @ 09:41:56
URL: http://liveloveride.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0