Onsdag och stall..

Dagen då man är ledig blir det långa sovmorgonar och när jag klev upp gick jag och duscha samt basta och det var riktigt skönt sen fick man besök av moster. Hon var här enda fram till klockan var halv tre ungefär och då hade även kusin kommit hit innan också. Sedan for jag till stallet för att syrran skulle jobba och jag skulle rida och ta hand om Boye innan lektionen min. Jag red ut på Boye och Linnéa fick ta Tibor så att jag inte skulle behöva stressa, de var snälla men Boye var väldigt pigg men han takta inget iallafall. Sedan blev det mockning innan vi åt lunch/middag det vill säga nudlar. Därefter var det bara att börja göra iordning Kupido till lektion, på schemat idag var det dressyr med lite bommar på marken. Kupido kändes bra, han lyssnade och väntade på mig. Pia tyckte han såg jätte bra ut idag och han var ju inte alls dålig men det har ju gått bättre. Jag tyckte han var lite seg och inte så avslappnad i början men det blev ju klart bättre ju längre vi red. Vi red lite öppna innan vi gick in på galoppbommar med 3 galoppsprång emellan. Rytmen hos Kupido och mig var mycket bra idag. Vi hade ett bra flyt och jag kunde få ihop honom mycket lättare idag och fick även plats med fyra, kanske var det för att han inte var lika på som han vanligtvis är. Lektionen kändes bra i sin helhet, väldigt lång faktiskt och det enda jag önskat var att folket inte skulle vart i vägen men det verkar vara svårt att undgå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0