Kära häst, håll dig frisk♡

Igår så var det teori på en av lektionerna och två hästar skulle longeras. Det var två fuxar, Kupido och Lagos. Tydligen så rörde sig Kupido knackigt, man såg tydligt att han inte var fräsh, vilket ni säkert förstår att jag tycker är så himla tråkigt. Senast jag red honom (i fredags) så var han så lugn och fin, varför ska det falla nu när det går bra. Som syrran sa, det är ju just då vi brukar få bakfall eller vad man ska kalla det. Jag tycker att jag har haft tillräckligt mycket otur med honom, vi har haft tuffa år. Ett tag så var han halt fram och tillbaka, vi hann ju knappt tävla på ett helt år. Det är ju Kupido som är den här speciella killen och visst är det kul att rida igång honom. Man får ha honom för sig själv, en tid man få ta till vara på men jag vill hellre att han ska hålla sig frisk. Jag hoppas verkligen att han bara gjort något lätt i hagen så han är bra snart igen. Får väl ändå säga att jag har rätt tur att det var denna vecka då jag ändå inte har någon lektion just den här veckan som är. Så för mig kan han ju få vila sig i form några dagar och sen får man hoppas att han är tillbaka så fort som möjligt.
Denna bild är från onsdagen som var förra veckan, dressyr/markarbetespasset som vi hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0