Sista ridlektionen för denna sommar...

Förra inlägget blev knas, kortare än jag skrev men också utan bild. Lite tråkigt men ni fick klara er. Jag åkte iallafall nästan raka vägen till stallet efter jobbet, blev bara en kort stund här jag kommit hemma för att byta om till ridkläder. Åkte till stallet och fixade all mat och vatten åt Boye, har ju inte blivit något stall för mig måndag tisdag då jag är snorig och så. Kunde inte motstå ridning och det var dessutom sista ridpasset för denna termin i träningsgruppen. Vi hade lite hoppning som planerat och det gick väl ända bra trots att kroppen blev slut. Jag fick Prince, inte så pepp på att rida honom då jag stör mig så mycket på att hästen är så sne, det går verkligen inte att rätta till. Extra svårt när det är olika ryttare som sitter på dem varenda dag lixom, men han har alltid varit sne och får man han rakt ett galoppsprng så byter han eller så bryter han av helt, knas häst. Bortsett från det så gick det bra, han var väldigt pigg så fick ta upp och ihop honom lite för att få plats på fem språng som det var på två linjer och där det skulle vara ett galoppsprång ville han hellre köra studs, det blev väldigt tight men det var bara ett varv som han var omöjlig eller kan inte säga omöjlig för jag fick ju till det efter andra gången men. Vi hoppade lite olika linjer från början och avslutade med en bana. Ena ridskolehästen gick omkull när vi hoppa bana, det var hemsk att se hur dem volta men som tur såg det ut att gå bra för både häst och ryttare. Tillbaka till Prince, han har en bra bjudning på hindrena och det går att reglera och tyckte faktiskt att jag fick ett par språng som jag kan vara väldigt nöjda med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0