Middag med skolan & ett ridpass på Roland

Denna torsdag har faktiskt varit riktigt bra, i sin helhet. På förmiddagen var min klass ute och paddla, vilket var jätte kul. Två i klassen ramla i och fråga mig inte hur men på något sätt lyckades dem tippa bara efter cirka 100 meter typ. Paddla var iallafall roligt, precis som jag visste att det skulle vara.
Efter det var man hemma en stund, vila upp sig lite innan man börja göra sig iordning inför middagen vi skulle ha. Det var min klass tillsammans med fyra lärare, det var mycket god mat och väldigt trevligt. Vi åt på Allstar och det var faktiskt första gången jag åt där, beställde Quesadillas vilket var typ ett tortillabröd som innehöll kyckling, lök, jalapeños, koriander, tomat och ost inslagen i ett stekt. Det var gott och man blev otroligt mätt att det inte fanns någon plats till efterrätt. Det får man ta nästa gång, för nog vill man prova på det också. Vi satt ganska länge och bara prata innan vi åkte hem.
Efter den tidiga middagen så åkte jag hem och bytte om för att sedan åka upp till stallet för att hinna rida. Hade tidigare under dagen fått frågan om jag kunde rida Roland. Klart man hinner, man får ta sig tid så klämde in honom efter allt var klart med klassen. Det gick ju det med, red ute i paddocken samtidigt som sista hoppgruppen. Pia ville se honom ridas och antar att hon lär ta över honom nu. Han hade ju nu vilat sedan fredags, allstå nästan en hel vecka då han fått sår vid sadeln men det har läkt bra. Det var inge värsting sår men han har varit lite känslig däruppe så därav vilan men nu så får han ridas och tränas. Jag tycker att hästen är helt okej, det finns saker som måste förbättras men en trevlig häst att sitta på. Få inte tala om vad gosig han är i stallet, vill vara med på ett hörn hela tiden. Vi jobbade lite tempoväxlingar samt övergångar och han lyssnar bra, har lite svårt att hålla igång galoppen när jag sitter ner men det blir bättre. Vi får se när dem börjar gå lektioner om det hinner göra det innan de åker iväg på sommarbete. Det har varit här ett tag nu men har inte gått alltför mycket.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0