Att tränsa är inte alltid det lättaste...

Det är söndag och imorgon drar min första jobbvecka igång. Gymnasietiden är över och nu ska jag träffa nya människor som jag kommer jobba med i juni, juli och augusti. Det är ett lite längre sommarjobb än vad jag haft förut, då har det bara varit två veckor men det känns kul att få jobba och jag hoppas det blir kul. Idag så sov jag rätt länge, ungefär till tolv någon gång och har börjat fått ont i halsen, slut i kroppen. Flera tecken på att jag inte känner mig hundra procent frisk men jag hoppas det går över. Vi åkte till stallet vid ett och började med att mocka och red det sista vi gjorde. Det tog rätt lång tid innan vi kom ut, Avalon ville inte ha på sig tränset utan fick stå och jävlas med han en stund. Tillslut var det på och ridpasset gick super. Vi började med att rida ut en sväng, i skritt och trav, sedan gick vi in i paddocke och trimmade lite. Avalon skötte sig mycket bra där, han kändes fin och tyckte faktiskt att det gick bättre än vanligt och det är super kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0