Onsdag 13 januari..

Då är man påväg hem efter en hel eftermiddag och kväll på stallet. Åkte hit direkt efter att jag slutat skolan och först var det Boye, promenera med honom i 20 mim, därefter mocka och fixa mat och vatten. Sen blev det lite paus och jag passa på att åt middag. Sara och jag red Sky och Suzuki, idag red jag Suzuki och han kändes faktiskt väldigt fin måste jag säga. Jag kunde böja och ställa honom utan några problem alls. Lektionen gick ju faktiskt också bra, mycket bättre än sist och visst kan jag tycka att jag skulle vilja ha honom lite mer avslappnad och kunde bibehålla det under hela lektionen. Idag var han bara det lite till och från men han var otroligt lugn, nästan lite seg. Vi hade två bommar på vardera långsida med 15m, dvs fyra galoppsprång. Sedan hade vi två sockerbitshinder placerad på volter. När vi hade hoppträning i fredags så typ attackerad Kupido sockerbitshindren men idag tog han det lugnt och sansat, allt gick så fint. Killen kan ju och får hoppas han håller det här lugnet framöver nu. Det går lite upp och ner ibland men nu vill vi nog ha lite uppförsbacke, tävlingssugna nu båda två tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0