Igångsättning för Skywalker

Då var det dags för Sky att få komma igång, han ska nu skrittas en vecka i sällskap med Suzuki som också ska ridas. Båda är kollad och såg bra ut, det är vi glada över och det var väl passande eftersom Melizza gick sin första riktiga lektion idag. Det vill säga att hon nu är inne i verksamheten och haft en ny ryttare på ryggen, hoppas verkligen att hon sköter sig men hon har varit riktigt snäll. Det var väl en eller två gånger hon försökt busa till det men det är inte mycket till bus om jag säger så. Det är en ponny med hovarna på jorden, hoppas hon fortsätter att vara så snäll nu i fortsättningen också. Nu blir det Sky som får stå ut med mig ochsist jag red honom var också igångsättning i april förra året, från en skada så det är ju inte alltför längesen jag red honom. När Sky kom och var ny tillsammans med hästen Griva så var det riktigt kul att rida honom även om det var väldigt jobbigt. Han är ju en dressyrhäst men jobbig att rida, har typ bara ridit honom själv och med det menar jag att det bara är någon enstaka gång jag ridit med honom på  lektion. Idag blev det en kort skrittpass och imorgon blir ett nytt, kanske ett lite längre och ska börja jobba honom lite mer då han mest hostade idag.
 
På tal om Boye idag, han var crazy. Medan Madicken ställde sig och mocka skulle jag gå med honom i ridhuset och eftersom det inte var ledigt i lilla så var vi tvungen att gå i stora. Det var rätt lugnt där, det var en som red och en till som gick och ledde. Till en början så gick han lugnt och var som vanligt men efter att det gått ungefär en kvart så börja han liksom flåsa och var på tårna. Sedan öppnades dörrarna och ytterligare en kom in och skulle rida, han var lika uppe på tårna och jag tyckte att det var lika bra att jag gick tillbaka innan han flyger iväg typ. Han blev typ rastlös så jag gick ut och hinner inte mer än att stänga ytterdörren från ridskolanstall så börjar han hoppa runt och stegra lite lätt. Jag fick honom lugn och vi gick försiktigt mot privatstallet och vi hinner komma halvvägs innan dörrarna öppnas och en massa ridskolehästar kommer ut från privatstallet. Boye flyger upp i luften  och jag försöker bara få han att lugna sig, det kommer bil men jag får honom lugn och barnen som bara stannar utanför dörrarna med ett led bakom in till stallet. Fick barnen att försökta gå mot sitt stall så att jag kunde ta han in till sitt stall, fick honom lite lugnare och han hade hovarna i marken och med hjälp så kom vi tillslut in i stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0