en repris av gårdagen typ...

Vi var först på birsta men idag bara en snabbis, prövade några vinterskor då jag inte har några utan kör på converse vanligtvis. Nu har jag faktiskt även haft mina tennisskor nu när det kommit lite snö. Det skadar ju inte att ha ett par vinterskor men just nu behöver jag inte ha någon snö utan julen är över och det kan även vintern vara. Är inte någon som är behov av snö för någon speciell vinteraktivitet håller jag inte på med. Nu vill jag ha värme och sommar, vem vill ha kyla lixom plus att jag vill bli frisk, har varit sjuk tillräckligt många veckor nu. Att jag aldrig ska kunna hålla mig frisk på loven, då man vill vara som allra piggast för att orka med så mycket skoj som möjligt. Tillbaka till dagen, efter vi var klar med trippen på och runt Birsta så for vi hem, bytte om innan vi åkte vidare till stallet. Började med att rida och idag körde vi inte något jätte hårt eller långt ridpass utan som man orkade. Jobbade lite övergångar och försökte tänka nästan lite undertempo på lilla Melizza som annars springer på. Otroligt snäll häst måste jag säga och det blev ju inga lektioner fär någon utav nyingarna denna vecka men nästa så är Melizza nog inne i verksamheten och går en lektion om dagen. Efter vi var klar med dem så var det Boye på tur. Jag mocka medan Madicken gick med honom, fixa mat och vatten innan vi drog hemåt. Badade och duschade, bubblade lite. Blev ingen simning för min del men däremot prövade jag paddla kanot eller kajak. Har aldrig suttit i en kajak förut utan det var faktiskt första gången. På klassresor så har jag paddlat fast i en öppen kanot, kanadensare. Det var riktigt kul att testa iallafall. Nu sitter jag här nån minut i tolv och funderar ifall jag ska spela något på datorn eller om jag ska se någon film. Imorgon väntas en rätt lugn dag, hoppas jag på men det blir väl en tripp till stallet fär att Melizza och de andra två ska få röra på sig. De måste hålla igång så det orkar med att gå lektion när det är dax för det. Tanken var ju att det skulle börja gå i måndag men så blev det ju inte. Ska inte klaga på att ha en häst att rida men vill samtidigt bli frisk. För jag är medveten om att jag inte blir friskt när jag tar ut mig i stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0