đ”»đ•–đ•„ đ•—đ• Ìˆđ•Łđ•˜Ă„đ•Ÿđ•˜đ•Ÿđ•’ Ă„đ•Łđ•–đ•„ 𝟚𝟘𝟙𝟝...

Lite tillbakablickar av mitt förra Är, mycket kring hÀstarna dÀr jag spenderar mest av min tid.
 
Maestro Ett av de sista ridpassen pÄ honom innan han Äkte tillbaka den 3/2
Mister numera sÄld, red honom lite emellanÄt ibland bara för att han t.ex. skulle fÄ komma ut
Inigo och jag hann vara med pÄ en hopptrÀning för Pia innan vÄr men framförallt hennes tid rann ut
Kupido bara för att han Àr den bÀsta utav dem alla
Rick tÀvlade honom bara för att syrran inte hade nÄgon hÀst, offrade min stjÀrna för Rick
Prince var under igÄngsÀttning en rÀtt lÄng period, det varierade mellan att han kÀndes fresch och inte
 Filur under igÄngsÀttning, tog en tillbaka till ponnytiden och man fick agera ponnyryttare igen och det var lÀngesen man satt pÄ hans rygg. Det var första ponnyn jag var med och tÀvla pÄ Àven om vi kanske inte tog oss runt felfritt. En ponny som stÄtt hÀr i mÄnga Är.
 Maestro fick lÀmna ridskolan (2 Mars) och Äka tillbaka ner till skÄne/hÀsthandlaren tillsammans med Bonny
Bonny fick lÀmna ridskolan samtidigt som Maestro
Aron kom istÀllet för Bonny & Maestro
Kajtek kom till ridskolan tsm med Aron, nÀr Maestro & Bonny fick Äka tillbaka
 PrivathÀstar man tagit hand om, Inigo, Amie & Nivena, OŽkey & Boye (ordningen efter bilder)
Inigo fick somna in (11 Mars) och komma till de evight gröna Àngarna fullt med hinder. VÄr tid tog slut
 Utbildad simlÀrare 3 helger (lör+sön) nere i GÀvle
Högskoleprov
Suzuki under igÄngsÀttning
Utbildad poollivrÀddare 2 helger (fre-sön) nere i Sandviken
 Skywalker under igÄngsÀttning, dressyrhÀsten man red in till ridskolan. Ett trevligt Äterseende att sitta pÄ hans rygg igen.
Elf under igĂ„ngsĂ€ttning, en otrolig kĂ€nsla att fĂ„ rida honom igen Ă€ven om han inte var fullt igĂ„ng, min underbara kompis som jag fick sĂ€ga adjö till lite för tidigt. KĂ€rleken till honom Ă€r stor, en kille som alltid finns i mitt hjĂ€rta❀
Helgum alltid lika roligt att gÄ till fÄren och hÀsten
Nya hÀstar Lagos (storhÀst) & Prymus (D-ponny) dÄ Aron fick Äka tillbaka
Höjdhoppning som avslutning förr förra terminen och sista gÄngen vi hade Eva HÀgglund som ridlÀrare. Kommer sakna henne, sÄ engagerad och kunnig. Tack för allt Eva!
 SM veckan som arrangerades hÀr i sundsvall, kolla nÀr Sarah Sjöström simma
GIF spelade oavgjort och jag dyngblöt innan matchen börja, nersprutad av vattenspridaren
Började övningsköra men har inte Ànnu skrivit in mig pÄ nÄgon körskola
HopplÀger pÄ NÀset, ett av de bÀsta med sommaren. IÄr med hÀsten Munsboro Kahlua som Àr en D-ponny, kom till NÀset strax innan sommaren.
Pay and Jump med hopplÀger hÀsten Munsboro Kahlua i 80cm
  
LÄnehÀsten Anastasia kom till ridskolan efter sommarbetet, nÀr hÀstarna var tillbaka frÄn sommarbete hade vi hela ridskolestallet att rida. Det blev minst tre fyra hÀstar om dagen plus att jag red OŽkey lite dÄ och dÄ ute i SörÄker.
Oke'y, Saras hÀst. Född 2004, connemara
Domare pÄ Mid Nordic Cup (Mitt Norden) vilket var samtidigt som vi red igÄng ridskolehÀstarna frÄn betet
 Husvagnssemestern till Stockholm, varierade mellan shopping, grönalund etc. PÄ Grönan var det riktigt roligt, allt frÄn roliga attraktioner till pratglada frÀmlingar. 
House of Nightmares, den allra första gÄngen jag gick den och lite missnöjd över den
Tibor under igÄngsÀttning men kÀndes inge fresch nÀr vi börja trava, stÄr fortfarande 
 HopptÀvling 90cm och dÀrefter blev Kupido skadad
Toppbetyg pÄ min uppsats, sÄ bra och fin att lÀraren vill anvÀnda den som exempel, jag Àr stolt!
 
Fick frÄgan om att vara med pÄ en fÀlttÀvlan och med Kupido halt sÄ valde jag Rick som skötte sig galant. Det var en riktigt rolig dag och mycket tacksam att jag fick vara med.
 
Tredje och sista Äret i Gymnasiet. TÀnk vad tiden gÄr fort ÀndÄ, bara en termin tills jag tar studenten. KÀnns overkligt!
TÀvling och Kupido fortfarande halt dÀrav hÀstvalet men det blev Lagos första tÀvling. Rick tÀvlade jag bara för att han blev ledig dÀr och dÄ i 90cm. BÄda hÀstarna skötte sig och det blev tvÄ fina och felfria rundor. Blev imponerad av Lagos insats, galoppen satt bÀttre Àn vad den brukar, duktiga hÀst!
Kupido under igÄngsÀttning efter att han blev halt efter vÄr senaste tÀvling i 90cm
Boye sparkad vilket har lett till att han nu stÄr pÄ boxvila, en spark högt upp pÄ griffelbenet.
NÄgon fyllde Är, vi lyckades tillslut fixa detta trots att det var lite tungt
Dressyr KM 2015 kammade jag och Rick hem första platsen, varit tvÄ i mer Àn tvÄ Ärs tid men Àntligen var det vÄr tur att vinna. (Kupido fortfarande halt)
Allround KM 2015 blev lite blandade resultat, frÄn topp till botten kÀndes det som men klart man tog hem vinsten i allround KM ÀndÄ, ingen slÄr mig. Vi stÄr fortfarande kvar som allround vinnare ytterligare ett Är jag och RIck!
 Gladiatorerna, skolan hade fÄtt biljetter och det var kÀndis programmet som var, klart man gÄr nÀr man fÄr slippa en skoldag. Ett enkelt beslut! 
Studentmössan h
Julklappshoppning med Rick i 90cm dÄ Kupido inte fick hoppa över 70cm, felfri Àven dÀr
 Nya ponnysar Melizza (D-ponny), Aaltje (C-ponny) & Bob (B-ponny). Melizza pÄ bild, connemara född 2003

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0