Första dagen avklarad...

Helgen består av jour, från 7-20 och nu har jag nyss kommit upp från duschen. Det blev stängning lite senare idag då vi var tvugna att vänta på att alla andra skulle lämna ridhuset. Det har ju varit bokat i ena manegen hela långa dagen och de slutar vid åtta men inga klocker stämmer ju på ridskolan så tiden blir bara utdragen och man blir kvar där längre. Det blir ju långa dagar när man har jour men det går ju bra när man ändå håller på, det jobbigaste är ju att vänta plus att mocka då. Mockning är ju helt klart värst, fy farao vad jag inte vill göra det imorgon men det är bara att bita ihop. Allt täckande går relativt snabbt och att höa går också rätt fort ändå. Älskar det som har fixat påsar så man slipper stå och dra i höbalarna. Det är väl efter insläpp av alla hästar det blir en väldans lång dötid men idag så passade vi på att rida då eller vi och vi, Linn och jag. Det är stallet från morgon till kväll, det ska fodras ett flertal gånger om dagen, in samt utsläpp och ridskolehästarna skötte sig super som vanligt men det gjorde även privat sidan. Ingen gjorde något trots att det kommit lite snö, bus vill vi inte ha heller. Idag red jag Avalon (stavning)  för att ägaren har lite eventuella planer och det var en pigg liten kille på fyra ben. Red och försökte bara känna av hur han fungera i början, det kändes helt okej för att vara första gången men visst blir man lite försiktig när man rider en annans häst för första gången. De blev även nå få små skutt idag efter att vi travat över lite bommar och som syrran sa så såg hon att jag börja slappna av när det kom till hindren eller sockerbitshindren. Avalon hade en bra bjudning mot de små skutten och vi får se hur det här fortsätter. Han tycker det är kul och vi fick till några bra skutt, han var jätte duktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0