en dag närmare fredag...

Nytt kapitel på matten nu, sannolikhetsslära och sen blev det kahoot på svenskan, rätt lång mentorstid tyckte jag. Det blev lite babbel om den kommande veckan, vi ska på olia mässa på södra berget och sedan har vi utvecklingssamtal på onsdag vilket leder till att inge vanliga lektioner. Fick en ny tid på utvecklingssamtalet och för min del var det en bättre tid jag lyckades få. I slutet av dagen efter vårt gymnasiearbete så hade vi historia, den lektion flöt på bra och vi kom igång direkt. Vi hann även med lite betygsnack idag, körde ett på historian där allt såg klockrent ut och ligger stadigt på den nivån och jag måste säga att det känns alldeles utmärkt med att ligga på toppen. Vi får ju bara diagnoser och det är antingen A,C eller E och sen pratar vi ju också men på vårt kommande utvecklingssamtal har vi fått en så kallad prognos vart vi ligger i alla ämnen. Det var mycket bra saker som kom fram och det skadar aldrig att höra vad dem tycker man gör bra i skolan, reflektioner, fördjupning och analysera. Sedan hade jag betygsnack bara en snabbis gällande svenskan. Där var jag påväg mot ett bättre eller högre betyg och det är väl det man får sikta på, får se till att göra bra ifrån mig på nationella iår så jag når ett högre betyg än vad diagnosen visar. Man kan ju åtminstone försöka.
Det är tävling på söndag för oss och idag får Kupido vila så vitt jag vet och imorgon trimmar vi lite sista gången innan hopptävlingen och smörjer alla grejer så att allt är fixat inför söndagen. Idag blir det förmodligen inget stall för mig, har inget där att göra idag så jag stannar hemma och chillar, kollar lite serie om jag har tid för det. I skolan känns det ganska lugnt nu, vi jobbar bra på lektionerna och har inte fått någon uppgift att göra hemma så man får passa på att njuta för snart kommer väl uppgift på uppgift. Ska nu läsa en bok och det tar ju rätt lång tid det, så kanske ska börja läsa på den snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0