Studsbollen Boye..

Torsdag förmiddag var man på birsta och köpte de allra sista julklapparna och senare mot kvällen skulle jag hoppträna. Kan inte säga att hoppträningen gick som jag hade tänkt mig direkt, jag skulle hoppträna Boye för andra gången. Vi värmde upp hästarna självständigt och jag fick verkligen jobba för att få fram honom, det var inge krut i honom alls. Sedan börja vi med en övning tillsammans där vi skulle rida öppna på diagonaler och efter det började vi hoppa fram på två sockerbitshinder med två galoppsprång emellan på böjt spår. Efter nästan varje hinder börjar Boye och skjuter upp ryggen och bara studsar. Det sker nästan konstant efter varje hinder vi hoppar och vi lägger ihop en bana, och mitt i den druttar jag i marken. Vi hoppar två hinder på diagonalen och det tar tvärstopp och han börjar studsa samtidigt som han svänger åt vänster mot väggen och jag faller i backen. Hoppar  klart banan och hoppar den en gång till sedan fick det vara nog för Boye. Han var nyklippt så jag vet inte om det var därför men det spelar ingen roll, med en liten öm rumpa så ska man nog klara sig.
 
Fredag, dan före doppare dagen. Låg jag hemma i sängen, såg skam med syrran och sedan var vi iväg till farmor och farfar eftersom farfar fyllde år. Vi blev kvar där ett bra tag och sedan for vi hem efter att vi skjutsat brorsan och tjejen till fagga för uppesittarkväll och själv hade vi planerat och vinna något men ingen vinst för någon i familjen. Precis som vanligt, man verkar bara kunna få fyra i rad.
 
Lördag och juldagen var kommen. Fixade klart allt här hemma och stack sedan upp till farmor och farfar. Var där ungefär fram till fyra tiden och åkte på direkt till nästa ställe. Mormor och morfar, där vi blev kvar till halv två kanske och med hos hem fick man lite av varje. Det var kläder, pengar, smink, glas och prydnader.
 
Söndag och man vaknar upp och känner sig inte så pigg. Snoret rinner och halsen svider. Sov rätt länge och åkte upp till stallet efter lunch för att ta in hästarna. Tanken var att vi skulle rida ut på två hästar var men jag kände mig inte så kry så vi ska försöka och ta ut en häst var imorgon, i sällskap med Karin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0