Jour dag 2 och kalas firande√

Man vaknar upp och det är dags för dag nummer två. Jour fram till ett tiden och därefter vägen hem för att fixa och trixa inför att släkten kom hit för att fira mamma som fyllt år nyligen (fredags). Vi hade tur att de bara kommit lite snö, blir så tungt att gå när det är så mycket snö på marken. Hästarna  var snäll och det gick bokstavligen lite trögare idag men det är inte direkt så att man måste jobba fort heller men det är skönt att få det gjort och vila lite. Gick rätt snabbt att få ut alla hästar men allt längre tid att mocka och lite strul med rullbandet då det bara stannade och likadant blev det igår. När vi kom hem röjde vi undan lite och hoppade in i duschen, första gästerna kom redan strax över tre och sedan rullade de in eftersom. Nu väntas en ny skolvecka och har inga föreläsningar/lektioner på schemat mer än tentan jag har på fredag. Skönt men det betyder inte vila för det, måste ta någon timma varje dag till att plugga till den här tentan. Kommer bli en tuff vecka det här, bara att kämpa på!
Nu efter denna helg så förtjänar jag att sova ut med ingen mindre än denna söta kisse, ingen klocka ställd imorgon. Jag vaknar när jag vaknar också tar vi dagen därifrån. Har en plan att försöka komma till stallet inann det mörknar. Man måste passa på när man ändå inte har skola så kan man göra klart det på förmiddagen medan det är ljust ute istället för att rida ut i mörker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0