Uteritt på TVÅ ridskolehäsar...

 Kupido som har så svårt att ha öronen framåt. Har han det. är det jag som är probleme men varför?
Då har nästan hela denna vecka gått och hästarna kom hem i måndags och nu ska de få vila imorgon/idag efter att ha kommit igång lite lätt denna vecka. Den kommande vecka kör ridskolan igång och även då är det lite lättare och lugna lektioner förstår jag. Så det ända man har hunnit gjort denna vecka, iallafall på vardagarna är ju jobb och stall men jag klagar inte. Man tjänar pengar samtidigt som jag hinner göra det jag älskar, rida och vara med hästarna. Det finns lixom inget bättre än detta. Uteritten på Kupido blev lite sisådär, han var lite fegare än vanligt eller än vad han har varit tidigare i veckan. Han vägrade gå i minsta lilla vattenpöl och ibland tog det bara tvärstopp från ingenstans men vi lyckades ta oss ut en sväng och även tillbaka igen. Han kändes lite spänd och var på tårna men det var ju uppsatt tält och några hästar ute som han inte kände igen men det gick ju iallafall.
 
Roland var lite coolare än Kupido, han kunde gå i vattnet även om han helst undviker att göra det. Han är otroligt lugn och enkel att ha och göra med, kommer själv när man står vid hagen och är bara allmänt snäll. Det kommer nog bli en bra ridskolehäst den här Roland, Grålle som han få bli kallad.
 Roland som han egentligen heter men inte så passande, får kallas Grålle hädanefter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0