en bra och en dålig sak....

Man får väl börja med det dåliga eller kanske det tråkiga, vet inte vad man ska säga men för bara ett tag sedan så fick man reda på vilka deltagare var, som skulle medverka i kommande mästarnas mästare. Det är ett program där 12 av Sveriges föredetta idrottare, det vill säga idrottsmän samt kvinnor som lagt ner karriären nu eller för flera år sen. I programmet tävlar de om just titeln mästarnas mästare och vi får följa en del av dem allas resa. Tycker det är ett bra program som jag följer varje år, har väl varit drygt åtta år kanske. Det må va bra om jag får det jag vill säga sagt också, Jon Olsson skulle ha medverkat men eftersom han är skadad, antar att det är ryggen och det blir inget tävlande för hans del. Han har hoppat av, tråkigt tråkigt för man hade sätt fram emot att se honom i programmet men får nöja mig med att följa vloggarna istället. 
Nu till den braiga eller den lite mer roligare saken. Dagens ridpass gick riktigt bra tycker jag och det finns väl inget bättre än det. Vi hade lite bommar på marken, jobbade självständigt den mesta delen av ridpasset men gjorde även en övning tillsammans, en bana med bommarna. Hade bommar så att man kunde rida en båge till några bommar och sedan flyttade vi hästarna i bågarna, mellan bommarna. Avslutade ridpasset med att rida en bana och nästa vecka är det tänkt att det ska vara lite samma stuk, vi gör om bommarna till hinder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0