Sista gången jag gör högskoleprovet...

HÖGSKOLEPROVET - Klockan var ställd så att man skulle vakna i god tid, aldrig att jag missat detta då man betalt 400 spänn. Att jag ens slänger ut pengar på detta och kommer nog inte få ett bättre resultat en sist, kan inte tro det iallafall. Det här var nog sista gången jag gjorde högskoleprovet. Finns ingen chans att jag skulle vilja göra om det för herregud vad dåligt det gick idag, kan göra något bra mycket roligare än det här. Jag hade svårt att koncentra mig idag, särskilt när en kotrollant går och pratar med oss under tiden vi skriver provet. Vi har ju bara 55 minuter på oss, ska vi inte få dessa 55 min att göra provet, nää tydligen inte för då ska dem prata. Förstår inte vad hen tänkte alltså, jag känner att det är tidsbrist när jag gör proven så jag hade inte alls någon minut över till henne. Frågade snällt och stressat om hon kunde vänta tills jag var klar med provet och det var ju schyyst för det kunde hon nämligen. Det slutar inte där, blev även störd eftersom att det var två kontrollanter denna gång, förut har jag bara haft en. Har inte suttit i några direkt stora saler men det har tillkommit fler regler och blivit lite hårdare nu med typ allt. På tal om störandet, det var när dem snick snackade med varandra, lite för högt, det var inget direkt viskande. Rätt var det var så kunde de lixom börja snacka och man vill ju inte direkt säga till plus att ingen annan gjorde ju det men det är ju en anledning till att man inte vill sitta allra längst fram som jag på något sätt alltid får göra. Hade nummer 18 men satt ändå precis framför katetern eller disken, vad en det nu må heta. Alltid haft provet på miun (Mittuniversitet) vilket känns skönt, man behöver inte vara ensam, det finns alltid någon som man känner. Kan dock inte säga att jag alltid hittar där för jag höll knappt på att hitta till min provsal, skulle vara i R-huset och där hade jag aldrig varit. Att spendera massa timmar på ett högskoleprov är inget jag vill göra om nu utan ska ta och göra något annat roligt för pengarna och tiden man spenderar där. Måste även tillägga att det var inte kul att göra två verbaldelar/prov efter varandra. Gud vad trött man blir av all text, sanning är att jag blir trött av att bara se texten. Läsning är verkligen inget för mig, mattedelen är min starka sida.
 
Annars då, min lördag har inte bara spenderats på miun utan efter alla fem prov så fick vi äntligen åka hem. Det blev grillning och gått med lite käk trots att man inte var alltför hungrig. Lite majs, kött och potatisgratäng, efter det blev det lite singstar. Självklart sjöng man den bästa låten, "kom och ta mig långt härifrån" med brandstacity släckers. Sen drog man en repa till familjen Vesterlund eftersom vi är utan tv och internet. Här fick man en varsin dator i famnen. Nu har fler gäster anlänt så nu blir det lite gotta till gladiatorerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0