Hoppträning 23/4

Det var inte helt klart att man ville vara med på hoppträningen när den väl kom ut på stallet för någon vecka sedan, eftersom Kupido inte fick vara med till en början. Hästarna hade blivit uppdelad, vissa fick hoppträna medan andra fick dressyrträna. Självklart valde man hoppning även om jag var sugen på att rida lite dressyr för Maria, det var så otroligt länge sedan. Men man skrev upp mig och sen blev jag tillfrågad om jag ville ha Kupido i stället för Pince och självklart ville jag det, inget snack om saken. Som man väntat nu och det var en riktigt rolig hoppträning. Vi hann hoppa mycket trots att det gick rätt segt och vi har saker att jobba med och ska verkligen ta tag i detta. Vi tränar på och hoppas att det dyker upp en klubbhoppning snart, kanske i den kommande månad om vi har tur.
Vi fick värma upp lite självständigt först innan vi samla ihop oss och började jobba lite på volter och Kupido kändes väl helt okej. Han lyssnade bra men det kände som han satt fast lite i högervarvet och var inte lika mjuk som jag hade velat haft honom men det blev bättre. Han var väldigt lugn genom hela träningen, han var inte som i onsdags då han bara ville springa iväg och flamsa runt även om han blev lite mer på när vi börja hoppa. När vi började hoppa fram på bara ett enkelt sockerbitshinder så rullade vi på sedan när vi börja och hoppa fram på ett räcke, alltså hinder nummer fyra som ni ser här ovanför. Då kom vi mot hindret i en bra rytm men jag skjuter eller driver på honom i de sista sprången helt i onödan, utan i stället ska jag bara vänta ut honom. Det är något jag gör omedvetet ibland och jag måste verkligen sluta med detta men jag behöver bli påmind ett antal gånger.
 
Vi bytte hinder eftersom och la ihop några till linjer och en bana på typ fyra hinder innan vi hoppade hela banan, d.v.s hindren 1-9 och jag tänkte bjuda på en film som håller på att laddas in men den kommer nog komma ut här imorgon. Det tar tid med uppladdningen, fick lite film från slutet av träningen som jag klippt ihop.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0