Gällande de tråkiga nyheterna igår

Skrev i ett tidigare inlägg om att jag fått lite tråkiga nyheter och det tycker jag verkligen det är också. Nu har man sett fram emot detta sen vi fick beskedet för drygt två veckor och jag var själv osäker men det såg bra ut för min del också. Kupido var ju ofräsch en dag för några veckor sedan men han blev kollad och det var inget, utan han hade ju varit lös tidigare på dagen och förmodligen bara gjort något litet då som han kanske kännt av. Det var de dem trodde iallafall men jag fick sätta igång honom efter att han fått vila en vecka och red honom i ungefär en och en halv till två veckor innan han var tillbaka i verksamheten igen. Vad jag vet så har han bara gått typ en gång om dagen eller kanske två någon gång och sen vilat på helgerna som han alla ridskolehästar gör vanligtvis. Jag och även syrran var då lite osäker om jag skulle få vara med på vår kommande hemmatävling men det verkade inte vara något snack om saken. Det hade ju inte varit något direkt utan han går ju riktigt och är med på lektioner som vanligt och han har varit bra, mycket lugnare och mer fokuserad på jobb, inte lika mycket flams från hans sida. Han lessnar fort på övningar så det gäller att vara lite kreativ.
 
Vi har haft lite markarbete och kört på men förra veckan så hade Rick varit knackig eller ofräsch helt enkelt. Han gick inget förrän måndag men nu igår (onsdag) var han halt. Så därav blir det ingen tävling för honom med syrran men det blir tyvärr inget tävlande för min del heller. Tråkigt men sant, ridlärarna ansåg att Kupido inte borde tävla heller eftersom han varit lite knackig precis som Rick. Vet inte om det beror på det eller om det är för att syrran inte kan tävla men oavsett så är det verkligen tråkigt. Känns verkligen surt om jag ska vara ärlig, det här har man gått och väntat och nu när vi hade lyckats anmäla oss i tid. Båda två var inställda på att tävla, min oro var borta om att han inte skulle få tävla eftersom vi fick klartecken men nu kommer vi inte ens komma till start. Men självklart lyssnar jag på bossarna och jag vill ju självklart inte att Kupido ska bli skadad. Vi tar det säkra före det osäkra men ska inte ljuga och säga att jag inte hade sett fram emot att få tävla på lördag. Som sagt, speciellt nu när det gått så bra men det kommer förhoppningvis fler chanser, vi får hålla tummarna för det. Vi får träna på och istället så taggar vi om till hoppträningen som är veckan härpå.
Vi får hoppas det inte är nå allvarligt med Rick och att han kommer tillbaka inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0