En ponny och en häst...

Efter mycket sökande på den rätta balklänningen så for jag sedan, lite innan fyra till stallet. 
Tanken var att jag skulle rida Tibor men eftersom lilla Avalon också ville bli motionerad och lite trimmad så fick kusin rida Tibor. Red Avalon i måndags också och då var han på bättre humör om jag säger så, idag ville han inte riktigt vara med på mina noter om jag säger så. Vi trimmade lite inne då vädret inte var så fint just då. Det blev lite serpentinbågar och lite skänkelvikning som dagens arbete. Han protesterade lite, speciellt i vänstergaloppen men vi kämpade på och han blev lite gladare när han fick ta några små skutt som avslutning. Vi passade på då ponnygruppen byggde fram några sockerbitshinder medan jag red, det tyckte han var super kul. Han fick lite mer energi då vi tagit oss över det första hindret, det är ju roligt att få hoppa lite också.
I träningsgrupper eller min vanliga ridlektion så hade vi hoppning på schemat och trots vädret så red vi ute men det var ju bra väder så det blev toppen. Duggade lite lätt när vi börja rida men inget som gjorde något. På hoppningen red jag Kupido och det är ingen överraskning direkt. Han var väldigt på och även lite stark idag. Han drog efter alla hinder och bara galoppera i full fart, men han tyckte nog det var kul att få hoppa ute, de har ju inte hunnat gjort det riktigt än. Han hoppade bra, rytmen hade kunnat vara bättre enligt mig. Vi hade lite problem med att få rätt antal galoppsprång på ena linjen, det var kominationen 1a + 1b och sen var det fem galoppsprång till hinder nummer 2 som var ett plank. Först gick vi på fyra och sen tog jag upp honom lite för mycket så att vi fick in sex i stället men, tillslut satt den och det var väl det bästa sprången idag. Hoppade detta åt båda hållen och hinder 3, 4 och 5 gick bättre än förväntat trots att han var på hela tiden. Bara att hinna svänga och bibehålla lugnet själv så går det. Har ritat en fin skiss på snap, bara för att det ska vara lättare att förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0