skittelefon!

Onsdagar betyder ju vanligtvis ridning men idag blev det inget eller stall blev det men ingen ridning för min del iallafall. Åkte dit vid lite efter fyra och började att kolla när rs hade lite lätt hoppning för att invänta min teori, ja det var just därför det inte var någon ridning. Det var teori idag och vi fick börja med att svara på lite frågor, kortfattat skulle det va vilket blev bra precis en rad på varje fråga för min del. Sedan tog vi upp lite mål både lång och kortsiktiga mål med vår ridning, det var ju lite lättare att svara på och sedan avslutade vi med att göra en förbättringsplan, alltså något vi ska förbättra tills nästa månad eller något. Klart man försöker bli bättre hela tiden men min sits har blivit sämre och anledningen till det tror jag mycket hänger på att jag har ridit mycket jälv och man tänker inte på sitsen så himla mycket utan behöver bli påmind. Sedan har jag inte hittat några bra stövlar åt mig, har provat att rida med ridskor och chaps men tycker det inte är lika bra. Mina gamla ridstövlar har ju tyvärr dragkedjan gått sönder IGEN och mina nya är jag inte så nöjd med, dem lixom passar mig inte. Ska försöka och antingen fixa mina gamla eller tvinga på mig mina nya (Mountain Horse Venice High Rider) som är ganska gamla egentligen men använda endast två gånger så jag kan rida in dem ordentligt, de är fortfarande väldigt stela.
detta är mina gamla, som jag tycker är väldigt sköna, vill inte lämna dem.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0