Två hästar, en brun och en fux...

Då ligger man hemma i soffan och kollar på lite tv. Det har nyss varit PH och nu ska jag kolla bachelor. 
Stallet idag då, när jag kom dit red jag Suzuki och han var fin men han står lite emot i vänstervarv. Eller snarare när man vill böja honom åt vänster, gränsen man får ställa är väldigt liten. Sedan innan nästa häst hann jag delvis mocka och fixa vatten. Det blev ett dressyrpass med Kupido och vi jobbade skänkelvikning och även lite öppna. I början frågade Pia hur hästarna kändes och vad vi ville jobba med. Just då ville jag få Kupido mer avslappnad som han var när jag red igång honom, plus att jag ville få honom mer lösgörande och följsam. Han blev riktigt fin under ridpasset och kan väl säga att jag blev nöjd över dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0