sista skolveckan innan lov och första galoppen...

Denna vecka kommer gå fort, hade en fullständig dag med lektioner och allt, men imorgon är allt inställt och det är bara tummen upp för det. Eller inställt vi fick jobba själva på ena lektionen och då görs det ju självklart hemma och sen på onsdag är man också typ ledig, ska väl bara dit på mitt utvecklingssamtal jag ska ha med mentorn. Sedan på torsdag och fredag tror jag att det är vanliga skoldagar om inget annat dyker upp vill säga.
 
Har ju inte bara varit i skolan idag utan åkte hem en snabbis för att sedan åka upp till stallet. Borstade Boye och märkte att han tappat skon på högerfram så han fick vila idag, så istället red jag Kupido och Sukke. Vi red mestadels i paddocken och skrittade av dem en kort tur i skogen och dem hade nog inte pallat gå nå mer där heller då det blev livrädda och bara flög iväg. Förvånad man blev så var det Suzuki som blev värst, Kupido börja med att bli rädd men då passade Suzuki på att göra värsta bocken och en bakutspark. Man ska alltid vara på sin vakt, närå men  Kupido kändes bra när jag red idag, han är mycket finare nu än vad han är på lektionerna, mer avslappnad och så. Det blev lite galopp för oss idag också, yey och han var så snäll. Vanligtvis brukar han kunna göra något bus men han verkar ha växt upp och är mycket lugnare nu, vilket är toppen. Jag hoppas han snart är tillbaka, vi kommer ju missa kommande klubbtävling men det är vi van med vid det här lagret. Efter jag ridit Kupido var det hästskon som skulle hittas men den syntes inte till och då får det vara då, finns inte mycket att göra. Nu ska jag slita mig ifrån datorn höa åt alla hästar så att vi kommer hem någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0