hemma efter en långdag...

 Då var man hemma igen, hemkommen från stallet och kusin. När vi kom till stallet började vi med att fixa allt åt Boye och sedan medan Madicken red Boye så red jag Kupido och Therese fick rida Suzuki. Kupido kändes mycket bra även idag, lite sämre i vänstervarvet där jag tyckte han stod emot litegranna men han var och blev fin i båda varven. Maria kollade lite också och hon sa att han såg fräsch och fin ut, han känns fräsch också och jag hoppas han håller sig frisk nu så blir det lite galopp till veckan. Han får trava veckan ut tänkte jag. Nästa häst var Lagos och idag hade vi markarbete/hoppning, man kan säga lite lätt hoppning. En rätt simpelt upplägg på hinder då det bara var en långsida med tre hinder, där vi la volter runt. Rätt svår övning på Lagos så vi var med i uppvärmningen men sedan körde vi bara rakt fram för så myckt ork har han inte ännu. Han blev väldigt trött så vi nöjde oss lite tidigare men snäll är han. Man måste bara vara tydlig med att rakrikta honom mot hindren då han annars blir lätt lite vinglig men han försöker verkligen. Han är ju så himla snäll och jag säger att det är något speciellt hos honom som jag gilla. Efter ridningen passade vi på att fika och sedan for vi till kusin och åt tacos. Nyss kommit hem därifrån och nu ska jag försöka och göra lite nytta det vill säga plugga innan jag säger godnatt.
 
Kupido
Lagos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0