KM i dressyr...

Dagen har kommit till att utse året klubbmästerskap i dressyr och Rick kändes väldigt bra på framridningen bortsett från att han plötsligt börja stegra från ingenstans. Det är inte något Rick vanligtvis gör men jag fortsatte rida och red igenom programmet på framridningen. Det vi har problem med är avbrotten, det vill säga när vi ska göra halt och hälsa plus när vi ska bryta av från galoppen. Rick vill gärna rätta galoppen efter att man saktat av. Han öppnar sig alltid i halten och idag blev det även ett ryttarfel inne på banan. Jag var så spänd och nervös att jag red åt fel håll i början, nervositeten tog över och jag blev riktigt besviken på mig själv. Under hela ritten var misstaget det enda jag tänkte på, så arg och så otroligt besviken men jag hade ju bara mig själv att skylla. Rick kändes lite spändare inne på banan men jag tyckte inget funkade och var på andra tankar under hela ritten, ville bara bli klar med programmet och bara försvinna därifrån. Fick ändå en relativ eller hyfsad bra procent på 65,36% men med det visste jag inte så mycket eftersom jag var först ut i klassen men jag lyckades bli placerad. Vi kammade hem första platsen trots misstaget, så på något sätt måste jag ändå vara nöjd. Detta gör att jag ligger mycket bra inför allrounden, nu är det hoppning imorgon och då smäller det. Jag vill sätta ribban högt, så jag håller tummar och tår för att vi ska göra en dubbelnolla. Hade ju varit kul att kunna bli placerad i både KM i hoppning och morgondagensklass. Efter LB:1, min klass så var det jobb alla klasser ut, som räknare och det gick ju bra men det tar ju en evighet innan tävlingen tar slut. Nu har man landat här hemma och vi ska nu käka middag och försöka ladda till nästa dag. Rick är en underbar häst som alltid ställer upp, tur ridskolan har honom.
 Vi hade ett mål och det klarade vi, bästa Ricken klubbmästare i dressyr!🏆👍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0