Gårdagens Klubbhoppning

Igår var det klubbtävling på ridskolan. Jag både jobbade och tävlade, stod på framhoppningen hela dagen och hjälpte ridelverna som var med å ridskolans hästar. Sedan hade jag tur som har en snäll syster som med hjälp av våran kusin fixade min häst som jag skulle tävla så när det var dags för mig var det bara att slänga på sig alla grejer och sitta upp på hästen, samtidigt som syrran fick ta över en stund på framhoppningen. 
 
Aron som jag tävlade var överraskande lugn, cool kille. Fast lite tur hade jag då det var rätt lungt på framhoppningen när jag red så det var toppen. Värmde upp som vanligt och som sagt kändes väldigt lugn. Han hoppade också väldigt bra, allt satt verkligen som det skulle. Vi tänkte helt lika på hinderna på framhoppningen och fick fina språng, så jättenöjd.
Väl inne på banan så kollar han runt lite reagerar på vissa saker men släpper det ganska snabbt. Skrittade runt en stund då det var hans första tävlingen här, har ingen aning om han hopptävlat förut. Travade in på första och sedan ett jämnt tempo i galopp, hoppade bra för att vara Aron och är jättenöjd. Slutade med en felfri runda och en liten rosett. Hur kul som helst.  Duktig häst. Vi hoppade bara 60cm men det kändes som att det var bäst då vi inte vet vad han gjort förut och att han kan hoppa högre det vet jag. 
Sedan lämnade jag Aron till syrran och återgick till arbetet, hjälpa till på framhoppningen. Allt rullade på och gick bra så en lyckad täävling för de flesta tror jag! :D
 
 
Alla bilder tagna av My! http://monkiapa.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0