Tisdagen är över...

Klockan går och passerar snart tolv, har varit en lång och rätt jobbig dag. Vaknade väldigt tidigt och sov inte så bra natten som var men hoppas jag får en bättre sömn inatt. Såg en hel rad avsnitt av revenge imorse och vid tre tiden så åkte vi upp för att rida nyingarna. Planen var väl också att vi skulle flytta in dem till stallet efter vi ridit men när vi kom så hade de precis kommit in till ridskolestallet. Mindre jobb för oss, det var bara att hämta alla grejer vi hade ute i karantänstallet och gjorde iordning ponnyerna. Eftersom Alva var sen så passade jag på att gå med Boye som ska promenera 20 min om dagen i två veckor. Madicken packade hö. Sedan när Alva kommit var det proppfullt i stora ridhuset och vi valde att longera C-ponnyn i lilla för att den skulle gå springa av sig lite innan vi skulle rida samtidigt som andra. När hälften var klara i stora gick vi in, det blir ju så många pga att det är ju tre nya ponnys. Melizza var lite springig i början och jag jobbade mest bara att få henne att ha en lugn trav, hon springer gärna i väg. Bara efter en stund så blev hon bättre, det var faktiskt den bästa gången. Hon skötte sig över förväntan och nu man känner att det tar sig. Fortfarande lite stel i högervarvet men det blir förbättring och hoppas hon känns lika bra imorgon. Melizza börja orka mer och det gör ju allt lite lättare. Innan vi åkte hem så var det mockning åt Boye som skulle fixas. Hem sen och jag somna på soffan tills vi skulle äta middag och senare mot kvällen kom kusin och moster på besök. De stannade väl kvar till typ halv tolv typ och nu blir det lite Sims innan jag lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0