Saknaden är stor!♡

En saknad kille!♡
Maestro charmade mig för att han var annorlunda, inte som de hästar jag vanligtvis gillar. Han är verkligen supersnäll och ville alltid väl men kunde lätt anses vara lite vinglig att rida. Killen tog en plats i mitt hjärta och jag hoppas att någon gång kunna få träffa honom igen. Jag fäste mig vid honom lite mer än vad jag brukar göra hos en häst och betydligt mycket snabbare. Vi spenderade mycket tid tillsammans på en sådan kort vistelse du fick här, vi var med varandra varje dag speciellt i början när han kom. Han var som min egen den första månaden M stod här och det var av hostan som jag fick så mycket tid med honom. Jag fick fortsätta rida M innan han börja komma in i verksamheten pga hostan han hade emellanåt. Vissa gånger gick det bättre att rida medan ibland hann vi knappt börja trava, utan han bara hosta och hosta så att vi inte kunde rida. Det var ett halv år som M bodde här uppe på THF, jag ångrar verkligen inte att våra vägar korsades, speciellt inte de första månaderna då jag red M som mest. Så glad att jag fick rida honom lite på slutet också när han sluta gå lektioner men innan han fick åkta tillbaka till hästhandlaren. Jag hoppas på att få se honom igen, kanske att våra vägar möts någon gång framöver annars får jag nog åka och hälsa på honom nere i Stockholm där han står nu. Jag vet att han haft en ägare efter att han stod här men eftersom de inte passade varandra så står han nu på en ny ridskola och jag hoppas att han har det bra. Han är en sådan otrolig häst och förtjänar det bästa, fina M.
 
En saknad tjej!♡
Inigo, jag vet knappt vart jag ska börja. Du var en liten halv galen häst men med hjärtat på helt rätt ställe, visste inte vart hovarna skulle ta vägen ibland bara. En häst som bjöd på mycket skratt, bus och det fanns bara en sak i huvudet, att alltid vinna. Du hoppade allt man styrde på och galoppera uppför kontorillen utan att ens vara anfådd med Amie en bit efter. Snabb som attan och du älskade verkligen att galoppera och hoppa för vila var inte något för dig. Mitt tålamod blev testat ett antal gånger men jag är så oerhört glad att jag fick chansen att få ha dig i mitt liv. Stallet är tomt utan dig men jag hoppas att du har det bäst i trapalanda min älskade vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0