atm stallet..

En kort skoldag och nu jullov, kan fortfarande inte tro det. Känns inte som jul då vi är utan snö men glad att vi har lov nu iallafall. Åkte till stallet strax innan två för idag hade vi planerat att vi skulle prova hoppa lite med nyponnysarna. Vi värmde upp lite kort bara för att orken skulle finnas klar och i början var Melizza på alerten och hade bra motor men dog av lite på slutet. I början tyckte jag att det gick bra och hoppa men efter ett tag ville hon inte samarbete med mig och strejkade om jag får kalla det så. Det gick inte så ra med andra ord och hon har en stark vilja denna ponny men vi fick tillbaka det på slutet. Hoppa gjorde hon men man måste verkligen rama in henne och verkligen vara bestämd. Vi kom lite nära och det var det ena med det andra men hon tog även några fina skutt. Det var bara lite småhinder och nu får vi fortsätta att jobba med dem i veckan, det behöver få bättre kondis fortfarande. Imorrn blir det ridna och på julafton får de vila är det tänkt. Hoppas hon återfå lite energi inför imorgon, det var tur hon tyckte det var lite kul att hoppa också.
Melizza👆

Efter vi var klar med nyingarna passade jag på när manegen ändå var ledig i ytterligare 10 min. Gick med Boye och sen var jag med och hjälpte till på gymkhanan. Spotlights lag hade ett mycket stort problem. Han ville nämligen inte alls stå still utan bara preja på allihopa, helt inställd på att göra allt svårt. Sedan var det Alfons i nästa lag. Han började mot slutet och blev vild, efter att ha kastat av en. Så herregud vad man fick springa, vinnarskalle som man är vill man ju alltid vinna. Det blev ett rejält träningspass kan jag säga. Hästarna blev mer taggad än vad barnen var tillslut och Alfons lag blev segrare idag. 
Boye👆



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0