två fuxar ridna...

Kupido
Lagos
Det blev stallet mot eftermiddagen för att rida dessa fina två fuxar, började med Kupido och det blev dressyrtrim i paddocken och är jätte nöjd över dagens ridpass med honom. Han var inte överspeedad och jag kunde rida honom ordentlig och han lyssnade bra på alla hjälper, han var lite lugnare än vanligt vilket gjorde allt lite lättare. Han kändes riktigt fin och det är så himla roligt när han verkligen försöker, jag vet att han tycker det är tråkigt med dressyr för helst vill han bara busa och gärna hoppa. Det har jag inget emot men man måste göra både och, det blev ett lyckat dressyrpass idag och en glad Matilda tog det lite lugnt innan jag red nästa häst. Då var det Lagos tur att få röra på sig lite. Det var nog en eller två veckor sedan jag red honom och tyckte han var segare än vad han brukar vara och hade inte så mycket bjudning själv, vanligtvis tycker jag att han brukar dö av efter ett tag men nu var han död innan jag ens skrittat fram. Han kanske bara var allmänt seg och trött idag, för han är ju fin när man väl får igång honom men han behöver bli starkare i galoppen. Tycker iallfall att det är en charmig och rolig häst att rida, alltid roligt att få rida honom ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0