Ridpass

Idag blev det ett bra dressyrpass för Maria på Anastasia. Gick mycket bättre än vad jag förväntade mig, har bara suttit en gång innan på henne och då upplevde jag henne väldigt stor. Idag så skrittade vi ut en sväng för att sedan trimma på plan. Tränade lite vändningar och jobbade med rakriktning, vissa vändningar gick bra med andra tyckte hon var alldeles för jobbiga, tog ett tag innan vi hittade varandra där, sedan blev hon väldigt fin. La in trav i övningen och jag ville mer framåt än hästen, lite seg men hon kom ihåg bättre och bättre. Jag lyckades rida ihop hon och hon blev riktigt fin, vissa delar. Hon tyckte det var lite jobbigt, menn vi kämpade på, när vi sedan kom till galoppen så kom vi inte så mycket längre, orken tog slut och hon blev lite sur på mig, lite för mycket jobb tyckte hon. Travade av och jag är riktigt nöjd, hon kändes fin så länge hon orkade, tror detta kommer bli en trevlig  häst!
Och alltid lika kul att trimma dressyr för Maria, hon får en att hitta känslan och hästarna blir så fina och avspända, och då känner man sig nöjd.
 
 
 
På onsdag är det vanlig lektion, spännande vad man får för rolig häst då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0