Helgen når sitt slut....

Om några få timmar så är söndagen och helgen slut och ännu en vecka med jobb väntas och åtminstone några hästar att rida iallafall i början av veckan. Tillbaka till dagen, denna dag passade jag också på att ta sovmorgon och dåg nått avsnitt av the originals och strax innan ett åkte jag och syrran till sörråker. Sara jobbade sent så jag skulle rida O'kej och syrran Abel och det blev ett dressyrpass i paddocken med lite skänkelvikning för min och Åkes del. Han var lite fjantig i ena hörnet men annars flöt allt på och han är väldigt lydig och snäll. Båda var väldigt irreterad på alla kusar, Åke var väl snäppet mer irreterad men herregud vad de bet en och speciellt bromsen som biter igenom ridbyxorna. Det för ju svinont och det var överallt på oss båda, det kryllade av dem hela ridpasset.
Efter att vi var klara med hästarna i Söråker så gasade vi hem och slängde oss i duschen. Stack sedan ut till Alnö för att grilla hos Karlssons nya place (sommarstuga). Efter att magarna var full med god mat så blev det lite kortspel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0