less tjej...

Tävlingen idag gick inte alls något vidare, Kupido alldelst stojig och var uppe i varv så fort vi kom ut och skulle hoppa upp. Visst att han ska kolla på allt som rör sig och inte rör sig men att han orkar hålla på i hundra år. Han kunde inte ens stå still stå att jag kunde hoppa upp utan snurra på ed andra ord så är det är lättare sagt än gjort, men såklart att jag kom upp i sadeln men han studsa och hade sig, tills vi fick bli inledd till framridningen. Jag red fram honom lite lugnt eftersom jag hade rätt god tid på mig, han var ju taggad till tusen, väldigt mycket mer taggad än vad jag var. Pigg var han och kan jag ha gjort ett tusentals halvhalter? Vem vet alltså men på framridningen gick det ändå rätt bra, det var inte alls lika mycket hästar som det brukar vilket var bra. Tävlingen gick rätt segt innen på banan så det tog en rätt lång tid, när jag sedan gick över till framhoppningen då det var ett par stycken innan mig så börja det med att han blir rädd för en skottskärra som dem välter och sedan var det inget mer med det. Hoppade krysset och herre vad han laddar på men tyckte även att de gick rätt bra första gången sedan blir det lite problem mellan häst och ryttare, jag tar tillbaka honom ett snäpp för mycket att han bara står och studsar istället för att gå frammåt, tar jag inte tillbaka han, rusar han bara iväg. Jag hittade inte det hära mellan tinget, det perfekta tempo utan det blev bara fel alltihop. Skar upp båda händerna av tyglarna och det gör så himla ont när man väl känner smärtan och att inte ens ha hoppat fram klart känner jag att detta inte kommer att gå. Det var helt klart inte min dag, magont och sedan skavsår och en lite för mycket taggad häst, inte en lysande kombo. Strök mig och nu drar jag ett streck över den här tävlingen som om den aldrig hänt. Efter tävlingen skulle även Maestro och Romeo ridas, Maestro fick jobba mycket skritt då jag inte hade så mycket händer att rida med, är glad att höger handen inte fick något extremt stort skav som på vänster men bara hoppas att det läker fort för det ska ju ridas i veckan. Åkte sedan hem när allt med tävlingen och hästarna var klar, tog en dusch och såg början av vm finalen och sedan åkte jag till kusin som har flyttat till stan, såg hans nya lägenhet och där blev det käk och fika, åkte hem igen mitt i parlamentet så det skall ses ikväll. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0