markarbete på Kupido..

Först var det skola 10:30-15:10 utan ngn paus mer än lunch, sista lektionen skulle vi jobba hemma och det klagar man inte på. Åkte sedan hem och gjorde faktiskt lite tyska av de uppgifterna vi fått och sedan åkte jag till stallet lite tidigare då Madicken skulle rida Bonny innan vår lektion, jag byggde fram och sedan var det dax för lite markarbete (lösgörande och kontroll). Kupido var riktig seg idag men han kändes ändå fin när vi väl börja med övningen. Ritade en fin skiss här nedanför på hur vi red på ett ungefär. Vi började med slalom mellan fyra koner och sedan tre cavaletti, därefter skulle vi in på en volt och hoppa ett litet hinder och sedan skänkelvikning in mot mitten, tio meters volt och sedan skänkelvikning ut till väggen igen och sedan höll vi på så. Det blev ett pass utan stigbyglar och jag längtar redan till hoppningen som är nästa vecka och hoppas Kupido är lugn då det är lydnad som gäller. När man kom hem blev det middag och dusch därefter, ph, glamour och lite bonde såg jag och här sitter jag fortfarande med blött hår men ska snart hoppa i säng för ännu en skoldag, börjar halv elva imorgon också och jag hoppas på att det blir en lugn dag men det tror jag inte att det kommer bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0