Fredag först...

FREDAG
Först var det skola, sen raka vägen till stallet för att rida ut en sväng på Inigo tillsammans med Annelie, red ner till ljusstorpsån och det var mycket läskigt. Det var spöken i skogen, vita papper efter vägen och motorcyklar. Inigo blev mer än laddad men hem gång vi och sen åkte jag vidare till nästa stall och smörjde, mockade, borstade åt Rick till hopptävlingen idag. När jag var klar kolla jag på lite Maggan träning tills Madicken sluta. Innan jag åkte hem gjorde jag och syrran klart provet till minihästskötarexamen. Somnade på soffan lika snabbt som jag kom hem.

LÖRDAG
Klev upp bra precis halv 9 och åkte till stallet när vi var redo för tävling. Rick var väldigt bra inne på framhoppningen, han sprang inte iväg för mig och det kändes bra fast det blir ju mer när det kommer hinder efter hinder. På banan blev han lite tittig just när han kom in så tog det väldigt lugnt mot ettan och sedan jobbade vi med halvhalter hela tiden och vi nollade i klassen, prisutdelning på KM i hoppning blire imorgon och sedan är det ju också dressyr imorgon som vi taggar till. Nu är jag påväg mot Ö-vik, skall på 50-års fest så hade!🎉



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0