Dagen

Långa dagar på stallet, men onsdagar är nästan bäst då jag själv rider lektion på kvällen. Hade fina Homer idag och han var verkligen fin idag. Väldigt lugn och avspänd och det var kul att få rida lite mer. På Gala har det varit mycket grunder och jag har hela tiden fått varit berädd på att något ska hända, Homer är snäll med mycket motor vilket gör alt så mycket lättare. Han var jättefin, fick en bra känsla och han brydde sig inte alls om de andra hästarna som var busiga utan hae fokus och lyssnade på mig. Vi hade sitsträning och red utan stigbyglar och det gick bra, kanske att jag hittar tillbaka till Homer, vem vet. 
 
Under dagen har jag varit duktig och longerat en massa hästar, fem stycken hästar, lite jobbigt men nyttigt då man hela tiden lär sig särskilt då alla är så olika på sitt sätt. Har också slutat ridit Gala nu, då vi inte kommer någonstans och hon inte kommer passa på ridskolan, så snart är det dags att säga hejdå till ännu en häst. Hon har ju varit som min häst då det bara är jag som har ridit henne, som tur är så har jag inte fastnat för henne så det blir nog lättare när Gala åker. 
 
Imorgon blir det mycket jobb på ridskolan, bara att vila upp sig nu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0