dressyrpass med dubbla tyglar...

Hela långa onsdagen har snart passerat förbi och det blev en tidig morgon idag för att först åka och plugga matte på skolan 2 timmar. Sedan har jag haft 5 lektioner till efter det, så efter den här dagen så är man rätt slut men har iallafall fått ett prov överstökat och ett prov togs bort tror jag vi kom fram till. Imorgon väntar ett nytt prov och på fredag blir det nationella hela dagen och nu ska jag kolla igenom lite anteckningar till morgondagens prov som är fysik, den allra sista lektionen på torsdag. Hade ju även träning idag, dressyr på Kupido vilket det var ett tag sen jag red eftersom jag var sjuk förra veckan och det närmaste veckorna innan det hade jag Rick. Vi red med dubbla tyglar vilket kändes struligt i början men när man väl rider så tänker man inte så mycket mer på det, började med att flytta skänkelvikning för att sedan göra sluta. Kupido var väldigt irreterad idag, redan inne i boxen men det gick ändå bra för oss idag. Han var lite på tårna men kändes ändå fin emellanåt, då han var fokuserad för att han har väldigt lätt att tappa fokus och det gör han ofta, måste variera övningar hela tiden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0