Redo att hoppa i duschen...

Det har väl varit en skit bra fredag och nu är jag hemma, redo att hoppa i duschen efter att har ridit fyra hästar. Åkte till THF vid 13 för att jag och syrran skulle inviga de nya hästarna med ett lite lungt longering och ridpass. Båda två är jätte snälla och Det är jag som rider stor hästen, dvs Maestro och han är väldigt snäll och ska inte säga så mycket än då jag vill rida honom lite mer innan jag säger nått. Han är inte i samma form som ponnyn utan måste få träna upp sig lite mer så han orkar, men det kommer säkert bli bra, vi hoppas ju på det. Mistrz har jag också ridit idag och det var ett litet tag sen sist och han var så mycket bättre. Sist så stod han bara och studsa när man satt sig upp men det var ju bara bra att han funkar att rida utan problem nu. Med Mistrz jobbade jag lite skänkelvikning vilket gick mycket mycket bättre än jag själv trodde det skulle göra men han var ju så snäll, får hoppas han tycker om mig. Efter Mistrz så red jag mitt finaste hjärta, Kupido och det gick bra, fjanta sig lite när de höll på att åka hiss upp till caffy men det är ju Kupido och pigg var han. När jag var klar med Kupido så tog jag det lite lungt i sådär 10 min för att invänta att Madicken sluta eftersom hon skulle skjutsa mig till Inigo så jag kunde rida henne. Red samtidigt som Annelie och vi började på ängen och sedan plan och avslutade på ängen. Inigo fick  hoppa lite vilket hon tyckte va lika kul som jag. Nu är jag hemma och ska ner och duscha, hoppas ni haft en bra fredagskväll allihopa!
Maestro, 8-årig valack (nyhästen)
Mistrz, född 03
Kupido, född 05 och min bästavän!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0