26 April 2014, hopptävling 80cm

Klev upp vid 8 tiden imorse och åkte till stallet strax efter 9 och gick banan för idag var det vår första start på över ett år och det var väldigt roligt att vi kunna genomföra tävlingen denna gång, var ska jag börja jag jobbade först 30-50, de lägsta klasserna och sedan satt jag och kolla på 60 samt 70 klassen tills Kupido skulle tävla med en annan. På framhoppningen så var han väldigt taggad, men som sagt så har han ju inte tävlat sen i januari förra året. Han var väldigt lätt i baken, lite sparkut och studsfram som en studsboll. Kändes lite kaos på framhoppningen också det är ju så himla litet, blir bättre nästa tävling som är ute. Kom in på banan och även där var han ju taggad, rev sista hindret vilket var lite bittert men är mycket nöjd över honom ändå, vi är ju tillbaka på banan och jag känner mig så glad för det. Vi tar igen detta nästa tävling, nya tag och nya chanser, min fina bästavän. Nu är jag iallafall hemma tills ikväll eller snarare eftermiddagen, rider kanske ut en kort sväng på Inigo och sen fixa allt annat och natta dem. Nu blir det lite mellanmål då jag inte ätit något idag. :S
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0