Skrittning och hoppning

 
Blev liksom en lång dag på stallet, fram och tillbaka. Började med att åka dit för att ha teori/genomgång om lektionerna som jag har, lika så Amanda. Vi får lite tips och information om hur vi på ett så bra sätt ska kunna hålla lektion, ganska nyttigt. Mycket som man inte tänker på i vanliga fall, sedan efter ett tag så hämtade jag syrran, åkte hem och åt och sedan tillbaka för att skritta Griva. Hon var lite knäpp i stallet men lugnade sig, och sedan red jag i lilla med Julia som rider igång Mister. Griva blev otroligt lugn när jag hoppade upp, så det börjar ta sig. Jobbar med att få korta ihop henne och få henne lite rundare, då hon gärna blir väldigt lång, men hon har sina stunder. Då jag får henne på rätt spår så protesterar hon lite. Men det går rätt bra, blir bättre för varje dag så snart så. 
 
 
Efter att ha ridit Griva så kollade jag på hoppträning med några och sedan var det dags att hoppa Exxet på min ridlektion. Han var riktigt rolig idag, haha börjar gilla han mer och mer, vi liksom kommer ganska bra överens. Han blev pigg och taggad, precis som man vill ha honom, då han ibland blir lite seg och så. Så han skötte sig super och nyttigt för mig att sitta på en häst som kan mycket mer. Ganska kul övning fast vi inte hoppade så högt, och kul att Exxet var på sitt bättre humör. Han är rolig, då han ger lite till ryttaren, för han kan man är expert på att komma undan och det är kul när man sitter på en häst som man litar på. Riktigt nöjd, fast längtar tills det är dags att börja hoppa Griva! :)
 
 
Gamla bilder! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0