Jobbigt

 
Lite slut idag efter dagens pass. Griva var inte alls så kul, väldigt jobbig och lite omöjlig. Hon var pigg och både jag och hon tappade orken efter tag vilket gjorde det lite svårt. 
Innan ridning hade jag ridlektion, nybörjare på storhäst, gick ju bra. De hade markarbete och hästarna var snälla, också var de bara 5 st, lyxigt. Själv när man rider lektion är man typ 8-9st. Skritt och trav över lite bommar också la vi volter, jobbade med sitsen och tempo, ganska lätt sådär. Sedan efter jag haft lektion skulle jag upp på Griva på en gång, kanske därför jag var lite trött. Vi gjorde lite olika, började med små bågar på långsidorna för att få med hästarna riktigt för att sedan jobba på volterna på någon konstig väg. Haha, tröttare och tröttare fick man kämpa på, tillslut blev det iaf små kryss, som vi hoppade över. Skojj, imorgn laddar vi om för ett nytt pass med markarbete. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0