Idag blev det ingen häst utan en ponny

 
Eftersom Griva är halt så fick jag rida Exxet, en maxad d-ponny. Har faktiskt ridit han ganska mycket för länge sedan, red han mycket med gymnasiet och jag tyckte faktiskt om honom då, sedan så red jag han någon gång och han var sig inte alls lik. Men idag så var han faktiskt riktigt bra, lite seg men taggad så det var kul. Vi hade markarbete och Exxet är verkligen duktig, väldigt hinderklok, så han ger en väldigt bra känsla, det är liksom bara att stämma av lite då han ibland vill iväg. Vi travade över bommar och hoppade lite studs, rätt kul, hann med ganska mycket och jag var nöjd, lite tråkigt att jag inte hade Griva men det är kul när man får sitta på en häst och få ut lite mer, med Griva så måste jag hela tiden hjälpa henne. Nöjd iallafall, nästa gång är det hoppning och jag har nog Exxet då också, så hoppas man kan få hoppa lite högre då han kan.
 
Var på stallet länge idag, först gick Maria igenom lite om lektioner och lite sånt, hur vi ska på så bra sett som möjligt kunna ha en plan inför varje lektion och så, och till helgen åker jag till Wången och ska gå en utbildning. Sedan så kollade jag när skolan red, och i samma veva fick jag flytta Griva till en box. Så där ska hon få stå nu, tills Columbus kommer tillbaka, skönt för Griva. Hon blev lite tveksam när jag från boxen, men tror att hon trivdes bra. Gick och hälsade på henne några gånger och hon blir så glad när hon får lite uppmärksamhet, kommer och vill mysa lite, så jag tog och borstade henne och klippte manen på henne. Så nu är hon fin, nu vill jag att hon ska bli frisk! :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Bästa ponnyn Exxet ;P :)

Svar: Haha, nästan! Donald är helt klart bättre ;)
None None

2013-09-18 @ 22:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0