Vad ska man smörja stövlarna med?

Nu är det så att jag har en liten fråga till alla er bloggläsare. 
 
Jag har köpt nya stövlar och är ganska "rädd om" dem i början. Vill alltså att de ska vara snygga och hålla länge, men nuförtiden kan man ju hitta en massa på internet och jag har läst en väldans olika åsikter om vad man ska smörja in stövlarna med. Så min fråga är vad är det som är bäst att smörja med, för att de ska hålla utan att bli fula? Någon som vet något bra, ska man använda vanlig lädertvål och balsam, eller är det bättre med skokräm. Skulle gärna vilja ha svar! :)
 
Jag har ett par Mountain Horse Venice High Rider om det är till någon hjälp?

Kommentarer
Postat av: Sara Fryk

vanlig lädertvål funkar bäst! :) men skokräm kan man ju också använda då blir de ju lite svartare (om dom nu är de) och glansiga :D

2013-10-09 @ 08:56:40
URL: http://sarafryk.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0